DNP gaat uit de startblokken met een app in de Apple Store. Daarna wil De
Nieuwe Pers ook nieuws onder een breder publiek verspreiden via een website.
Dit maakte directeur-uitgever Jan-Jaap Heij woensdag bekend.

Crowdfunding

De Nieuwe Pers sloot deze week een succesvolle crowdfundingsactie af waarmee
het bedrijf ruim 24.000 euro ophaalde bij particuliere investeerders. "De
crowdfundingsactie heeft ver boven verwachting gescoord", concludeert Heij.

Particulieren die geld investeerden, krijgen daarvoor in ruil een
haljaarabonnement op de digitale krant of mogen een week gasthoofdredacteur
zijn. Eerder kreeg het initiatief al een startsubsidie van het
Stimuleringsfonds voor de Pers.

Redactie uitbreiden

De Nieuwe Pers begint met 11 journalisten, voornamelijk redacteuren die
voorheen aan de gratis papieren krant werkten. Alain van der Horst wordt
hoofdredacteur van DNP.

"In de loop van 2013 willen we de redactie uitbreiden", zegt Heij. "Het idee
van DNP is dat mensen een persoonlijk abonnement kunnen afsluiten op hun
favoriete journalisten." De abonnementsprijzen zijn nog niet definitief
vastgesteld.

In maart vorig jaart ging na 5 jaar de stekker uit De Pers. Het dagblad bleek
niet rendabel.

Lees ook:

Ben Rogmans verruilt De Nieuwe Pers voor De Persgroep

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl